آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / حماسه خرمشهر رمز و کلید موفقیت جامعه امروز

حماسه خرمشهر رمز و کلید موفقیت جامعه امروز

حماسه خرمشهر رمز و کلید موفقیت ما در جامعه امروز است.

به گزارش ساری فردا، سردار عبدالله ملکی مدیر کل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس مازندران امروز در آئین گرامیداشت حماسه سوم خرداد ، فتح خرمشهر و آزاد سازی آن و همزمان شدن این مراسم با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و نیز استقبال از شهدای خوشنام دفاع مقدس در شهرستان های استان در پارک موزه دفاع مقدس مازندران برگزار شد ،با اشاره به فرموده امام خمینی (ره) که خرمشهر را خدا آزاد کرد گفت: حماسه سوم خرداد رمز و کلید موفقیت جامعه امروز ما است که در همه ی زمینه ها از جمله: اقتصاد مقاومتی ، قدرت و اقتدار سیاسی و تهاجم فرهنگی دشمنان و جنگ نرم و… رمز و کلید موفقیت به شمار می آید.

وی افزود: رزمندگان ما در قالب ارتش ، سپاه و بسیج ، تکاوران دریایی ، ژاندارمری ،کمیته آن زمان عشایر عرب و مردم با همه کمبود های غذایی و تجهیزات نظامی و باید گفت با دست خالی اما با توکل به خدا، وحدت و همدلی ۳۴ روز در مقابل رژیم بعثی عراق مقاومت کردند تا خرمشهر به دست دشمن متجاوز افتاد.

سردار ملکی خاطر نشان کرد : خرمشهر به دست دشمن بعثی عراق غارت شد و فرو ریخت و ۵۷۸ روز خرمشهر در اسارت رژیم بعثی عراق بود اما به فرموده امام خمینی (ره) رزمندگان ما با توکل به خداوند متعال و وحدت و همدلی توانستند خرمشهر را که ۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر از خاک ایران اسلامی بوده پس از ۲۴ روز جنگ ‌و مبارزه شجاعانه و غیرتمندی باز پس گیرند .

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران خاطر نشان کرد : برای آزادی خرمشهر ۶ هزار نفر شهید و ۲۴ هزار جانباز تقدیم ایران اسلامی شد اما رزمندگان شجاع ما توانستند ۱۹ هزار نفر از نیروهای رژیم بعثی عراق را به اسارت بگیرند و ۱۶ هزار نفر از آنها را به هلاکت برسانند .

وی با بیان اینکه: حماسه سوم خرداد به ما درس، مقاومت، استقامت ایثار ، ولایتمدار ی ، شجاعت، داده است افزود: ما با برگزاری این مراسم ها با آرمان های امام راحل و شهدا تجدید پیمان می کنیم و به نسل های امروز و آینده انتقال می دهیم .

محمد علی نوبخت فرماندار شهرستان ساری نیز در این مراسم با اشاره به اینکه حماسه سوم خرداد به ما درس مقاومت ،ایثار، عشق، اطاعت از رهبر ، ولایتمداری و عرفان داده است گفت: دشمنان باید بدانند نظام جمهوری اسلامی ایران آرمان خواه و سلطه ناپذیر است و مانند نگینی درخشان در جهان می درخشد.
:وی افزود : مسئولان ما باید، امام، انقلاب، اسلام ، ولایت و مستضعفان را کلید واژه قرار دهند و باید ساده زیستی را سرلوحه زندگی خود قرار دهند ، از تجمل‌گرایی دوری کنند و به فکر مردم مستضعف باشند به دلیل اینکه هر جا مستضعفان جامعه فر اموش شدند دچار چالش شدیم.

فرماندار ساری اظهار کرد : جمله ما می توانیم را همه ی مدیران باید سر درب اتاق های خود نصب کنند.

وی : بر ولایتمداری و اطاعت بی چون و چرا از ولایت مطلقه فقیه تاکید کرد و افزود: نباید به دشمن لبخند زد، دشمنانی که فکر می کنند در ایران اسلامی آزادی بیان نیست، آنها انتخابات و شورای ها را نمی بینند و برگزاری مراسم های سوم خرداد و شهدای خوشنام و دیگر مراسم ها را نمی‌خواهند ببینند .

این مسئول با اشاره به : هم زمانی مراسم گرامیداشت سوم خرداد با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و میزبانی مازندران از ۸ شهید خوشنام گفت: از مکتب جعفری درس قدرت علم و فقه سیاسی شیعه ، از حماسه سوم خرداد درس ،وحدت، همدلی، مقاومت ، استقامت ، شجاعت و و از شهدای خوشنام نیز درس اطاعت از ولایت مطلقه فقیه را می آموزیم.

نوبخت اظهار کرد: در دولت سیزدهم اطاعت بی چون و چرا از ولایت مطلقه فقیه و ایجاد آرامش و رفاه برای مردم را سر لوحه کار خود قرار می دهیم و در این مسیر از هیچ کسی ترسی نخواهیم داشت.
انتهای پیام /
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نماینده ولی فقیه در مازندران :

شورای زکات مازندران به کشاورزان و دامداران کمک کند تا چرای مجانی دام‌ها صورت بگیرد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *