آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / حضور ۵۰۰ خبرنگار خارجی برای پوشش خبری انتخابات ۱۴۰۰ در ایران

حضور ۵۰۰ خبرنگار خارجی برای پوشش خبری انتخابات ۱۴۰۰ در ایران


۵۰۰ خبرنگارخارجی از ۲۲۶ رسانه بین‌المللی از ۵ قاره جهان، انتخابات ۱۴۰۰ ایران را پوشش می‌دهند.

به گزارش ساری فردا، محمد خدادی معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با وجود محدودیت‌های سفر ناشی از کرونا بیش از ۵۰۰ خبرنگارِ از ۲۲۶ رسانه خارجی سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری کشورمان را پوشش خواهند داد.
وی: با بیان اینکه، این رسانه ها از ۳۹ کشور جهان و برای ورود و فعالیت خبری آنان‌ هماهنگی لازم انجام شده است، افزود: ورود خبرنگاران خارجی تنها با ارائه تست منفی کرونا میسر است.
محمد خدادی با اشاره به اینکه : از این تعداد ۳۳۶ خبرنگار خارجی مقیم تهران بوده و برای بیش از ۱۶۰ خبرنگار خارجی غیر مقیم روادید مطبوعاتی صادر شده است اطهار کرد: ۱۶۰ خبرنگار و عوامل خبریِ که طی روزهای اخیر وارد کشور شده یا خواهند شد از ۸۳ رسانه و از ۲۰ کشور جهان برای پوشش خبری این رویدادِ مهم ملی هستند.

معاون مطبوعاتی ورسانه ای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۳۷ رسانه تلویزیونی، ۲۷ روزنامه، ۸ خبرگزاری، ۶ رسانه رادیویی و ۵ مجله و سایت خبری هستند.

این مسیول گفت : خبرنگاران خارجی که پوشش انتخابات ۱۴۰۰ کشورمان را بر عهده دارند، از آمریکا، انگلستان، ایتالیا، بحرین، بلژیک، ترکیه، نروژ، سوئد، دانمارک، چین، روسیه، ژاپن، سوئیس، فرانسه، آلمان، اتریش، اسپانیا، استرالیا، هلند، قطر، کره جنوبی، کره شمالی، کانادا، کلمبیا، کویت، لبنان، لوکرامبورگ، یمن، پاکستان، نیجریه، آذربایجان، افغانستان، ارمنستان، قرقیزستان، عراق، عمان، امارات فلسطین، سوریه، و… هستند.

خدادی خاطر نشان کرد: ژاپن با ۲۵ خبرنگار و پس از آن فرانسه، قطر، ایتالیا و آمریکا، به‌ ترتیب با ۲۴، ۱۸، ۱۵ و ۱۲ خبرنگار، دارای بیشترین خبرنگاران و عوامل خبری حاضر در این انتخابات خواهند بود.

معاون مطبوعاتی در ادامه گفت: ارائه کارت خبری و معرفی‌نامه برای فعالیت آن‌ها در سطح شهرها و گفتگو با نامزدها، مردم و مسئولان و همچنین حضور مستقیم در ستاد انتخابات کشور، ازجمله تسهیلات ارائه شده به خبرنگاران خارجی مقیم و غیر مقیم است.
وی افزود: ارائه مجوز برای تهیه گزارش از حوزه‌های اخذ رای، مجوز ورود به شهرستان‌ها در صورت تقاضا برای پوشش خبری در روزهای پیش و حین برگزاری انتخابات، از دیگر تسهیلات ارائه شده به خبرنگاران خارجی است.

خُدادی:با اشاره به ایجاد هماهنگی‌های لازم برای گفتگو با وزیر محترم کشور در روز چهارشنبه ۲۶ خرداد، حضور در نشست خبری سخنگوی محترم شورای نگهبان در روز پنج‌شنبه ۲۷ خرداد ماه و همچنین هماهنگی برای حضور در دفتر مقام معظم رهبری به‌ منظور پوشش خبریِ مراسم رای‌دهی ایشان گفت: حضور در نشست خبری سخنگوی محترم وزیر امور خارجه نیز از دیگر برنامه‌های خبری خبرنگاران خارجی است.
انتهای پیام/ سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

🎥 استقبال گرم طبیعت از حضور مردم در روز عید فطر

همزمان با عید سعید فطر، مردم ساری پس از یک ماه روزه داری و تمرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *