آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / جان باختن ۳۶ نفر مازندرانی در اثر حوادث برق گرفتگی

جان باختن ۳۶ نفر مازندرانی در اثر حوادث برق گرفتگی

برق جان ۳۶ مازندرانی را در ۹ ماه امسال گرفت.
به گزارش ساری فردا، علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۳۶ نفر مازندرانی به دلیل برق‌گرفتگی ۹ ماه امسال جان باختند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵ درصد کاهش یافت.

وی افزود : از این تعداد جان باختگان ۳۲ نفر مرد و ۴ نفر زن بودند.

دکتر عباسی اظهار کرد: مرداد ماه ۱۰ ، شهریور با ۷ نفر و تیر ماه با ۵ فوتی بیشترین ماه هایی بودند که در آن حادثه به ثبت رسید.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران خاطر نشان کرد: ۴۷ نفر سال گذشته در اثر حوادث برق گرفتگی جان باختند که ۴۵ نفر مرد و بقیه زن بودند.

وی افزود: بیشتر ، این حوادث به دلیل آشنا نبودن با اصول پیشگیری از وقوع برق گرفتگی و اصل کلی برق گرفتگی ، یعنی عبور جریان برق از بدن به زمین رخ می دهد.

دکتر عباسی اظهار کرد: فیوزها، چه اتوماتیک چه غیر اتوماتیک از برق گرفتگی جلوگیری نمی کنند و جریان برق بسیار اندکی ، در حد ۱۰۰ میلی آمپر ، در صورت عبور از بدن ما، با از کار انداختن قلب، موجب مرگ انسان می شود، در حالی که فیوزها با جریان ده ها و حتی صدها برابر این میزان هم از کار نمی افتند.

این مسئول افزود: فیوزها با قطع جریان برق تنها از وقوع خرابی در سیم کشی و آتش سوزی پیشگیر ی می کنند و نمی توانند از برق گرفتگی و مرگ ناشی از آن جلوگیری کنند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: سیم اتصال به زمین در پیشگیری از برق گرفتگی نقش موثری دارد. وجود سیم سوم در سیم کشی منازل (سیم اتصال به زمین) بسیار مهم بوده و به جلوگیری از برق گرفتگی کمک می کند.
وی افزود : احتمال برق گرفتگی در محیط های مرطوب بسیار بیشتر از محیط های خشک است ، مقاومت دست خشک انسان نیز در مقابل برق، هزاران برابر بیشتر از پوست خیس و مرطوب است و خشک نگه داشتن پوست دست و مراقبت و دوری از هر گونه تماس با وسایل هادی جریان برق به پیشگیری از بروز این حوادث کمک خواهد کرد.

دکتر عباسی گفت: در صورتی که با برق سر و کار داریم از کفش های با عایق خشک استفاده کنیم و مراقب باشیم هیچ قسمتی از بدن ما به طور مستقیم با زمین تماس پیدا نکند.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

🎥 استقبال گرم طبیعت از حضور مردم در روز عید فطر

همزمان با عید سعید فطر، مردم ساری پس از یک ماه روزه داری و تمرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *