خانه / اخبار ساری / جان باختن ۱۱۰ مازندرانی در اثر حوادث کار
۱۱۰ نفر مازندرانی در اثر حوادث ناشی از کار جان باختند.

جان باختن ۱۱۰ مازندرانی در اثر حوادث کار
۱۱۰ نفر مازندرانی در اثر حوادث ناشی از کار جان باختند.

به گزارش ساری فردا، دکتر علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت : ۱۱۰ نفر مازندرانی در سال گذشته بر اثر حوادث ناشی از کار در استان جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تغییری نکرد .

وی با بیان اینکه: این‌ جان باختگان همه مرد بودند افزود: این افرد به ترتیب در شهرستان های ساری و نور هر کدام ۱۲ نفر و آمل با ۱۱ فوتی بیشترین و شهرستان های فریدونکنار ، گلوگاه و میاندرود هر کدام با یک مورد فوتی کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار بوده است.
دکر عباسی اظهار کرد : در سال های متوالی مهم ترین دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی و پس از آن برق گرفتگی است که در سال گذشته ۵۰ مورد مرگ های ناشی از حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی با افزایش ۶ درصدی و ۲۴ مورد نیز برق گرفتگی و جسم سخت با ۱۷ مورد و سایر موارد با ۱۰ نفر گزارش شده است.

این مسئول با بیان اینکه : در خرداد ماه سال گذشته ۱۵ نفر جان باختند ، در شهریور ۱۲ نفر و آذر ماه ۱۱ نفر فوت شدند بیشترین بوده است گفت: بیشتر جان باختگان ۳۱ تا ۴۰ سال داشتند که تعدادشان ۲۴ نفر و بیش از ۶۱ سال با ۸ مورد کمترین بوده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان با بیان اینکه: ۷۴ نفر از جان باختگان متاهل و بقیه مجرد بودند ، افزود : ۱۷ نفر از فوت شدگان ناشی از حوادث کار دارای ملیت غیر ایرانی و (افغان) بودند.

دکتر عباسی افزود : تعداد مصدومان ناشی از حوادث کار نیز در سال گذشته ۹۹۸ نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش یافت.

این مقام اجرایی استان با اشاره به اینکه : بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است اظهار کرد: ارزش نهادن به جان انسان ها ، داشتن برنامه ایمنی در کار ، رعایت استاندارد ها و قوانین مربوطه ، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و نیز عبرت گرفتن از حوادثی که اتفاق افتاده ، از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار است.
انتهای پیام /
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

پیام مدیرکل غله و خدمات بازرگانی  مازندران به مناسبت ۳۱ فروردین روز گندم و نان 

/نان حاصل تلاش فراوان بخش عظیمی از  نیروی کار کشور است  مدیرکل غله و خدمات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *