آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / توزیع بیش از ۴ هزار تن نهاده کشاورزی در مازندران

توزیع بیش از ۴ هزار تن نهاده کشاورزی در مازندران

۴ هزارو ۵۵ تن نهاده بذری برای کشت سال زراعی، امسال در میان کشاورزان مازندران توزیع شد.

به گزارش ساری فردا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۴ هزار و ۵۵ تن نهاده بذری برای کشت سال زراعی امسال در میان کشاورزان استان توزیع شده و این روند ادامه دارد.

وی افزود : در سال زراعی امسال ۲ هزار و ۳۰۰ تن بذر گندم، یکهزار هزار تن بذر شالی، ۳۵۰ تن بذر شبدر علوفه ای، ۲۰۰ تن بذر سویا، ۱۵۰ تن جو ، ۴۶ تن بذر انواع کلزا، ۶ تن بذر سبزیجات برگی و غده ای و حدود سه تن بذر پنبه مورد نیاز کشاورزان مازندرانی در راستای حمایت از بخش کشاورزی تاکنون توزیع شده و تا پایان سال این روند ادامه دارد.

عنایتی گفت : با توجه به بررسی های صورت گرفته پیش بینی می شود، برای سال زراعی امسال در سطح ۲۹ هزار هکتار گندم به صورت دیم و ۲۶ هزار هکتار گندم آبی، ۲۱۵ هزار هکتار کشت اول برنج و ۱۰۵ هزار هکتار کشت مجدد و پرورش رتون (دنوج)، ۲۹ هزار هکتار جو و بیش از ۲۷ هزار هکتار شبدر و ۳۰ هزار هکتار انواع سبزیجات کشت انجام گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران : با اشاره به، توزیع یک هزار تن بذر شالی در سال گذشته، گفت: در راستای برنامه حمایتی دولت از کشاورزان ، امسال ، با توجه به وضعیت زیرکشت بذر شالی شامل رقم برنج هاشمی، طارم، شیرودی، ندا و فجر از اوایل بهمن توزیع می شود.

وی اظهارکرد : مراحل کشت جو، شبدر و کلزا در حال اتمام است و ۵۰ درصد کشت گندم و انواع سبزیجات به دلیل دیرهنگام بودن بارش ها در سطح زمین های کشاورزی استان انجام شده است.

عنایتی : با اشاره به، افزایش ۲۱ درصدی خرید تضمینی گندم در مقایسه با سال گذشته، افزود: ۸۴ هزار تن گندم امسال از کشاورزان استان م خریداری شده است و این در حالی بود که این رقم در سال گذشته ۶۸ هزار تن بود.

وی: به تولید ۱۵ هزار و ۸۰۰ تن کلزار در مازندران برای امسال اشاره و اظهار کرد: ۲ هزار و ۷۰۰ تن کلزا به صورت تضمینی و بقیه به صورت خرید توافقی و آزاد از کشاورزان استان خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به: ۱۵۳ هزار تن کود یارانه دار(تکلیفی) برنامه ابلاغی مازندران، خاطرنشان کرد: برای حمایت از کشاورزان تاکنون ۷۰ هزار و ۷۸ تن کود اوره، ۱۱ هزار و ۲۴۷ تن کودهای فسفاته و هفت هزار و ۳۱۶ تن کودهای پتاسه برای کشت پاییزه در میان کشاورزان استان توزیع شده است.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

🎥 استقبال گرم طبیعت از حضور مردم در روز عید فطر

همزمان با عید سعید فطر، مردم ساری پس از یک ماه روزه داری و تمرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *