آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / توجه ویژه دولت سیزدهم برای ار تباط بیشتر با کشور های منطفه به منظور توسعه همه جانبه کشور

توجه ویژه دولت سیزدهم برای ار تباط بیشتر با کشور های منطفه به منظور توسعه همه جانبه کشور

دولت سیزدهم، اهمیت ویژه ای برای ارتباط با کشورهای منطقه قائل است و مهم ترین اولویت مازندران، توسعه گردشگری، جذب سرمایه گذار و پویایی اقتصادی است.

به گزارش ساری فردا، به نقل از مسئول روابط عمومی استانداری مازندران، سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران : در آئین افتتاحیه رویداد بین المللی ساری پایتخت گردشگری ۲۰۲۲ کشور های عضو اکو که با حضور وزیر میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی ‌
و ۹ کشور عضو اکو ، نماینده ولی فقیه در مازندران و اصحاب رسانه استان امروز در هتل بادله شهرستان ساری برگزار شد با اشاره به، این رویداد مهم بین المللی گفت: مهم ترین اولویت این دیار توسعه گردشگری، جذب سرمایه گذار خارجی است و زمینه ورود فعالان اقتصادی خارجی به این دیار را در راستای پویایی اقتصادی فراهم خواهیم کرد.

وی افزود: حضور سفرای کشورهای عضو اکو در مازندران فرصتی برای ایجاد اشتغال و توسعه گردشگری و اقتصادی در این استان است.

حسینی پور خاطر نشان کرد: گردشگری یکی از سکوهای پرش اقتصادی مازندران است و بسیار خوشحال هستیم که کشورهای عضو اکو در مسیر توسعه گردشگری در منطقه گام برداشتند و مازندران نیز از این ظرفیت نهایت استفاده را خواهد کرد.

استاندار مازندران: از گردشگری به عنوان یکی از مسیرهای مهم برای ایجاد اشتغال پایدار جوانان استان و مردم کشورهای عضو اکو نام برد و گفت: مازندران ظرفیت های سرشاری در جذب گردشگر خارجی دارد و مدیریت عالی دولت در استان اعلام می دارد که مهم ترین اولویت این دیار توسعه گردشگری، جذب سرمایه گذار خارجی است و زمینه ورود فعالان اقتصادی خارجی به این دیار را در راستای پویایی اقتصادی فراهم خواهیم کرد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: مازندران در کنار ظرفیت های اقتصادی دارای منابع غنی فرهنگی و مردمی مهمان نواز با اخلاق کریمانه است که سالانه از ۲۰ میلیون مسافر و گردشگر داخلی میزبانی می کند و این وضعیت از فرهنگ بالای این استان در جذب گردشگر نشات می گیرد.
وی افرود: این فرهنگ ممتاز در بین کشورهای عضو اکو هم وجود دارد و با ایجاد اشتراکات فرهنگی می توان زمینه را برای توسعه اقتصادی کشورهای منطقه فراهم کرد.

حسینی پور گفت: جمهوری اسلامی ایران، با سیاست خارجی فعال و پویایی و تلاش دولت مردمی سیزدهم، اهمیت ویژه ای برای ارتباط با کشورهای منطقه قائل است و پیوند ایران با کشورهای منطقه جدانشدنی است.
استاندار مازندران با بیان اینکه : مازندران در حوزه های مختلف صنعتی، کشاورزی و با برخورداری از بنادر مختلف ظرفیت های زیادی برای جذب فعالان اقتصادی دارد اظهار کرد: از همه ی شهروندان کشورهای منطقه دعوت می کنیم که در استان مازندران حضور پیدا کنند و ظرفیت های خدادادی و اقتصادی این دیار را از نزدیک ببینید.

‌وی افزود : مازندران به عنوان قطب گردشگری ایران این ظرفیت را دارد که استان ممتاز گردشگری باشد و ارتباط نزدیکی با کشورهای عضو منطقه داشته باشد.

مهمانان خارجی افتتاحیه رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ قرار است طی روزهای ۲۰، ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت با حضور مسئولان سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو، از زیرساخت‌های اقتصادی و ظرفیت‌های گردشگری مازندران بازدید کنند.

پیشنهاد میزبانی مرکز مازندران به عنوان پایتخت گردشگری اکو با عنوان رویداد ساری‌۲۰۲۲ اوایل سال ۱۳۹۸ از سوی میراث فرهنگی و استانداری مازندران به میراث فرهنگی کشور داده شد و روز ۱۲ مهر ماه سال ۱۳۹۸ هم به تصویب هیات وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو در تاجیکستان رسید.
 
 
فعالیت اجرایی این رویداد از آذر ماه ۱۳۹۸ با استقرار دبیرخانه در محل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سپس اقدامات تبلیغاتی همچون رونمایی از لوگو آغاز شد.

مهمترین اهداف طرح پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو تشویق کشورهای عضو برای تهیه برنامه‌های ملی به منظور توسعه شهرهای گردشگری با هدف فقرزدایی و توسعه پایدار اقتصادی، افزایش توجه به طبیعت‌گردی، گردشگری مذهبی، سلامت و فرهنگی در میان کشورهای عضو، بالا بردن استانداردهای زندگی شهری، افزایش آگاهی عمومی مردم کشورهای عضو اکو از جاذبه‌های توریستی، منابع و امکانات موجود در این کشورها با هدف تشویق گردشگری ورودی و ایجاد رقابت مثبت میان کشورهای عضو به منظور رشد گردشگری است.
انتهای پیام /
سکینه رضائیان سمسکنده

I buy

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

🎥 استقبال گرم طبیعت از حضور مردم در روز عید فطر

همزمان با عید سعید فطر، مردم ساری پس از یک ماه روزه داری و تمرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *