آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / تجلیل از پرستاران با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران

تجلیل از پرستاران با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران

از پرستاران مرکز بیماران کلیوی شهروند ساری (طوبی ۲ ) و بانوی خیر ساروی با حضور آیت الله لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران تجلیل شد.

به گزارش ساری فردا ، آیت ا… محمد باقر محمدی لائینی در مراسم تجلیل از پرستاران مرکز بیماران کلیوی شهروند ساری (طوبی ۲) که به مناسبت ولادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار برگزار شد گفت: با توجه به اینکه پرستاران باید از حضرت زینب (س) الگو و اسوه صبر و مقاومت الگو بگیرند و پرستاران نقش مهمی در سلامت بیماران و سلامت جامعه دارند از همه ی کادر درمان استان و این مرکز به ویژه در ۲ سال اخیر که در شرایط سخت کرونایی قرار گرفتیم قدر دانی کرد.
وی: با بیان اینکه ، برای تکمیل و رفع کمبود پرستار باید از پرستارانی که طرح خود را در بیمارستان ها به پایان رساندند و در شرایط سخت کرونایی از جان گذشتگی و جهادی از بیماران کرونایی مراقبت کردند جذب کادر درمان استان شوند از زحمات آنها قدر دانی کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران :با اشاره به اینکه، پزشکان ، پرستاران، و خیران سلامت نقش مهمی در جامعه دارند و به ویژه در ۲ سال اخیر که در شرایط کرونای قرار گرفتیم به خوبی نقش خود را ایفا کردند گفت: ۴ گروه پرستار داریم ، گروه اول پرستارانی که به صورت علمی و تخصصی دربیمارستان ها و آسایشگاه ها فعالیت می کنند، گروه دوم ، پرستارانی که در منازل از سالمندان و پدر و مادر پیر دیگران در منزلشان پرستاری می ‌کنند ،گروه سوم ، پرستاران افتخاری پدران و مادرانی که از فرزندان معلول خود سالها ست پرستاری می کنند و نیز فرزندانی که از پدر و مادر پیر شان در منزل پرستاری می کنند و گروه چهارم پرستاری جان و روح از جسم ما است که نقش مهم و مسئولیت سنگینی به عهده دارد.

دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این مراسم با قدر دانی از کادر درمان مازندران به ویژه پرستاران بخش کرونایی گفت: مازندران در زمینه تزریق واکسن کرونای افراد بالای ۱۲ سال رتبه نخست کشور را کسب کرد.
وی افزود: بیش از ۹۵ درصد افراد بالای ۱۲ سال استان دز اول واکسن را دریافت کردند و بیش از ۸۰ درصد نیز دز دوم را تزریق کردند و خوشبختانه بیش از ۹۸ درصد دانش آموزان دز اول و بیش از ۸۰ درصد دز دوم را هم دریافت کردند.

دکتر موسوی خاطر نشان کرد حدود ۵ هزار پرستار در بخش های مختلف در استان فعالیت می کنند و در زمینه تخت بیماران دیالیزی نیز مشکلات رفع شده و در شهرستان ها به جز ۲ شهرستان که به زودی به بهره برداری می رسد به استاندارد های کشور رسیده ایم.

در پایان این مراسم از بانوی خیر کبوتر شکری ، که یک تخت دیالیز به ارزش ۲۸۰ میلیون ریال به مرکز بیماران کلیوی شهروند ساری اهدا کردند و نیز پرستاران این مرکز با اهدا لوح سپاس قدر دانی شد.
انتهای پیام /
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

🎥 استقبال گرم طبیعت از حضور مردم در روز عید فطر

همزمان با عید سعید فطر، مردم ساری پس از یک ماه روزه داری و تمرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *