خانه / اخبار ساری / بهره برداری از نیروگاه زباله سوز ساری تا پایان تابستان ۱۴۰۱

بهره برداری از نیروگاه زباله سوز ساری تا پایان تابستان ۱۴۰۱

نیروگاه زباله سوز ساری به همت شهرداری و بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران با ۸۵ درصد پیشرفت تا پایان تابستان ۱۴۰۱ به بهره برداری می رسد.

به گزارش ساری فردا ، سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا مازندران در نشست خبری ویژه رزمایش جهادگران فاطمی که با حضور سرهنگ اقبال پور مسئول سازمان بسیج سازندگی و عبد المهدی حق شناس مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه کربلا استان در ستاد فرماندهی برگزار شد با اشاره به اینکه این نیروگاه زباله سوز جزو طرح هایی است که حدود ۱۰ سال از آغاز آن در مرکز استان گذشته و جزو طرح های نیمه تمام استان است گفت : این طرح توسط شهرداری ساری به بسیج سازندگی سپاه کربلا واگذار شد .

وی افزود: کمتر از ۳ ماه است که این طرح با ۴۵ تا ۵۰ درصد پیشرفت به بسیج سازندگی واگذار شد اما در طی این مدت با ۸۵ درصد پیشرفت در حال ساخت و در صورتی که اعتبار آن که حدود ۱۵۰ میلیارد تومان است توسط شهرداری ساری تامین شود ، پایان تابستان امسال به بهره برداری می رسد و روزانه ۴۵۰ تن زباله در مرکز استان به صورت بهداشتی تفکیک و دفع می شود .

سردار مسلمی اظهار کرد : طرح آبرسانی ۱۹ مجتمع بزرگ نیز از دیگر طرح ها ، در قالب ستاد قرارگاه حضرت امام حسن (ع) کشور است ، که با همکاری بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی حضرت امام ، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سپاه پاسداران در حال اجرا است که ۳۱۵ ملیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و در صورت بهره برداری ۱۲۸ روستا از نعمت آب سالم تا پایان سال برخوردار می شوند و ۳۵۰ روستای استان نیز در سال ۱۴۰۲ آبرسانی می شوند.
فرمانده سپاه کربلا مازندران: از کشتار ۸۰ رأس گاو در مرکز استان خبر داد و گفت: این ۸۰ رأس گاو که به همت خیران ساروی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خریداری شد ، امروز ۲۸ اردیبهشت کشتار، و میان خانواده های نیازمند که به دلیل فشار های اقتصادی توانایی خرید گوشت قرمز را ندارند توزیع می شود.
وی با بیان اینکه: رزمایش جهادگران فاطمی همزمان با کشور از ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ آغاز شد و ۲۶ اردیبهشت به پایان رسید افزود: این رزمایش با هدف کمک بی منت به مردم مناطق محروم اجرا شد و موجب شد تا مسئولان استان و نمایندگان مجلس هم در این مناطق محروم حضور یابند تا مشکلات مردم در بخش های مختلف سریع تر رفع شود.
سردار مسلمی با اشاره به ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی و قدر دانی از مسئولان روابط عمومی ها گفت: روابط عمومی ها نقش مهمی در دستگاه های اجرایی، و نهاد ها به عهده دارند.

این مسئول گفت : هرچند ابزار های جدید ارتباطی تا حدودی جای ابزار های ارتباطی گذشته را گرفته اند و مزایای زیادی دارند اما استفاده نکردن درست ، از این ابزارهای ارتباطی موجب چالش ها و مشکلات فرهنگی و اجتماعی در جامعه ما می شود که مهم ترین دلیل آن نبودن قانون مدونی برای باز دارندگی استفاده از این ابزارهای ارتباطی و آشنا نبودن کاریران از استفاده درست این ابزار ها است.

سردار مسلمی با بیان اینکه: رزمایش جهادگران فاطمی با همکاری بسیج اقشار استان برگزار شد از زحمات شبانه روزی این گروه ها قدر دانی کرد و گفت : مجمع جهادگران استان با شبکه سازی و جریان سازی فکری و در ۳ دوره این مجمع برگزار و در قالب ۲۲ شورای جهادی و در ۱۲ کارگروه تخصصی فعالیت می کند.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با اشاره به اینکه: ۵ هزار گروه جهادی تشکیل شده که ۳ هزار گروه جهادی فعال بودند گفت: ویژه گی برجسته این گروه های جهادی تخصصی بودن آنها در زمینه های خدمات رسانی ، عمرانی، درمانی، اقتصادی، مسکن مددجویی ، اجتماعی ، فرهنگی و… است.

وی با بیان اینکه : بسیج مهندسی کشاورزی،و منابع طبیعی یکی از گروه های جهادی بودند که نقش مهمی در این رزمایش داشتند گفت: مشاوره رایگان توسظ کارشناسان بسیجی به کشاورزان در قالب همگام با کشاورز و نیز واکسیناسیون دام های سنگین و سبک برای مقابله با بیماری ها که در این مدت ۱۰ روز ۵۷ گروه تخصصی توانستند ۲ هزار و ۱۰۰ رأس دام سنگین و ۴۲۰ رأس دام سبک استان را واکسینه کنند و به دامداران مشاوره رایگان دهند.

سردار مسلمی خاطر نشان کرد: بسیج جامع پزشکی نیز از دیگر سازمان فعال بودند که ۵۴ گروه جهادی با ۱۵۰ پزشک متخصص و فوق تخصص در زمینه قلب و عروق، ارتوپدی، زنان و زایمان و… و نیز ۱۷ دندانپزشک در قالب واحد سیار و ۵۰ مشاور تغذیه که توانستند در این مدت ۱۵ هزار بیمار نیازمند را به صورت رایگان ویزیت کنند و دارو مورد نیاز را نیز ارائه دهند. و اتوبوس سیار انتقال خون برای دریافت خون داوطلبان از دیگر فعالیت های پزشکی درمانی در این رزمایش بوده و ارزش این خدمات رسانی ۵ میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به: فعالیت سازمان بسیج ادارات و کارمندان نیز گفت: میز های خدمت این سازمان در مناطق محروم روستایی به صورت مستمر است و در آبرسانی و هماهنگی با دستگاه های اجرایی استان نقش مهمی دارند.

سردار مسلمی: از نقش مشاوره حقوقی رایگان بسیج حقوقدانان و آزادی زندانیان غیر عمد توسط این سازمان گفت و افزود بسیج دانش آموزی نیز در قالب جشن تکلیف ۵۰۰ بسته معیشتی و مرمت و رنگ آمیزی ۳۰ مدرسه نقش خود را به خوبی نشان دادند. بسیج جامعه زنان نیز با هزارو ۸۷۰ برنامه فرهنگی ، اجتماعی، آموزشی ،تهیه جهیزیه ، ۵ هزار بسته معیشتی و توزیع آن میان جامعه هدف نقش مهمی داشتند..
فرمانده سپاه کربلا مازندران با اشاره به اهمیت اجرای طرح حذف ارز ترجیحی ۴ هزارو ۲۰۰ تومانی و حمایت مردم و رسانه ها از دولت سیزدهم مردمی ، در این جراحی بزرگ اقتصادی گفت: از ابتدای اعلام اجرای این طرح تا کنون ۷ هزارو ۳۶۲ نن روغن احتکار شده، ۳۳ تن شکر ، ۱۷ تن آرد ، ۸ تن تخم مرغ ، ۲۷ تن نهاده های دامی احتکار شده در استان از ۲۱ اردیبهشت تا ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ توسط سربازان گمنام امام زمان( عج) و سپاه کربلا مازندران کشف و با پرونده سازی توسط تعزیرات استان ، به صنعت معدن تجارت استان تحویل داده شد تا در صورت نیاز مردم وارد بازار شود .

در پایان این نشست: از سرگرد علی ابراهیمی گتابی مسئول روابط عمومی و همکارانشان در روابط عمومی سپاه کربلا مازندران توسط عبدالمهدی حق شناس رئیس سازمان بسیج رسانه استان به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی در سپاه کربلا مازندران تجلیل شد .
انتهای پیام /
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،گزارش تصویری خبری از خلیل دردانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *