آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / بلاتکلیف ماندن ۲۰ میلیارد تومان اعتبار ساخت کتابخانه مرکزی مازندران

بلاتکلیف ماندن ۲۰ میلیارد تومان اعتبار ساخت کتابخانه مرکزی مازندران

۲۰ میلیارد تومان اعتبار که برای ساخت کتابخانه مرکزی مازندران در ساری به سختی جذب شده است، به دلیل تاخیر در تغییر قرار داد پیمنکار بلاتکلیف مانده که ممکن است از استان خارج شود.

به گزارش :ساری فردا، آرزو ولی پور مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران امروز در مراسم افتتاحیه کتابخانه عمومی حضرت امام حسین (ع) روستای اسبوکلا بخش مرکزی شهرستان ساری ، با بیان اینکه این کتابخانه به همت سازمان بسیج سازندگی مازندران و خیران این روستا ساخته و تجهیز شده است گفت: این بیست و نهمین کتابخانه عمومی روستایی، به صورت نهادی در مازندران است که امروز افتتاح در این روستا به بهره برداری رسید.

وی: با اشاره به اینکه مازندران رتبه نخست کتابخانه سازی کشور را دارد افزود :ساخت کتابخانه مرکزی در استان حق مردم این استان است ،که ۲۰ میلیارد اعتبار آن جذب شد اما به دلیل مشکل تغییر قرار داد با پیمانکار ساخت آن با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت چند سال به تاخیر افتاده است و در صورتی که مسیولان استان همکاری نکنند این اعتبار که به سختی جذب شد از استان پس گرفته و خارج می شود.

ولی پور خاطر نشان کرد:در مدت بیش از ۴ سال که به عنوان خدمتگزار در خدمت مردم استان هستم ۱۳ کتابخانه روستایی در استان به بهره برداری رسید و توانستیم به اهداف فرهنگی و عدالت مطالعاتی در استان نزدیک شویم.

علی بابایی کارنامی نماینده مردم شهرستان های ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی: نیز در این مراسم با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات کشور و به ویژه استان و شهرستان ها و روستاها، پایین بودن سرانه مطالعه و کتابخوانی است گفت:متاسفانه سرانه کتابخوانی و مطالعه در کشور و استان مازندران ۳ دقیقه است که در مقایسه با سرانه ۱۸ تا ۲۵ دقیقه مطالعه در کشور های پیشرفته بسیار پایین است.

وی :درباره تاخیر در ساخت کتابخانه مرکزی در مازندران و ساری نیز گفت:این مشکل نیاز به پیگیری قانونی دارد که به زودی پیگیری می شود.

علی بابایی کارنامی اظهار کرد :دشمنان با هدف گرفتن اعتقادات مردم به ویژه جوانان و نیز مادران می خواهند به هدف خود دست یابند که تنها راه شکست نقشه های آنها افزایش مطالعه و کتاب خواندن مادران است و این مادران نیز زمانی می توانند به معنای واقعی از حضرت فاطمه الزهرا (س) الگو بگیرند که کتاب های مربوط به زندگینامه این بانوی دو عالم را مطالعه و آگاهی خود را در زمینه های مختلف افزایش دهند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی: به ارتباط میان آموزش و پرورش ، کتابخانه ،خانواده و مدرسه تاکید کرد و افزود:در این صورت می توان دانش آموزان را جذب کتابخانه ها و کتابخوانی و مطالعه را ترویج و سرانه مطالعه را در استان و کشور افزایش داد.

زارعی، دیگر نماینده مردم شهرستان های ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی: نیز در این مراسم با اشاره به اینکه ، ساخت کتابخانه بسیار اهمیت دارد و کتابخانه ها بهترین پایگاه فرهنگی هستند اما تعداد مراجعان به کتابخانه ها و استفاده صحیح از این مکان های فرهنگی بسیار اهمیت دارد گفت:کتابخانه ها بدون مراجعه کننده مانند یک جسم بی روح است.

وی افزود: همه باید در ترویج کتابخوانی تلاش کنند تا با افزایش,مراجعین به کتابخانه ها، تعداد کتابخوان ها و علاقمندان به مطالعه بیشتر و آگاهی خانواده ها افزایش یابد و موجب پیشرفت استان و کشور در همه ی زمینه ها شود.
زارعی :بر نگهداری زنگینامه شهدا و تاریخچه روستا ها در کتابخانه ها که بهترین مکان است و باقی خواهد ماند تاکید کرد و گفت این اسناد به عنوان میراث گذشتگان برای آیندگان باقی خواهد ماند.

امر الله سعیدی رییس شورای اسلامی روستای اسبوکلا بخش مرکزی شهرستان ساری: نیز در حاشیه این مراسم در گفتگو با ساری فردا ، با اشاره به اینکه این روستا ۷۵۰ خانوار و حدود ۳ هزار نفر جمعیت دارد و دومین روستای بخش مرکزی شهرستان ساری از نظر جمعیت به شمار می آید گفت:ساخت کتابخانه در این روستا با توجه به جمعیت و علاقمندان به مطالعه در میان جوانان و نوجوانان این روستا اهمیت دارد.

وی افزود:مردم این روستا ۵ شهید والا مقام تقدیم این انقلاب کردند و ۲ آزاده نیز از افتخارات روستای اسبوکلا هستند.

سعیدی: با اشاره به اینکه این روستا دارای نخبگان علمی و ورزشی و قرآنی است، خاطر نشان کرد:در این روستا ، پزشک فوق تخصص مغز ، اعصاب و ستون فقرات ، رییس و استاد دانشگاه شیراز و قهرمانان و مربیان ورزشی در رشته ورزش های رزمی و زیبایی اندام در کشور و حتی سطح آسیا و نیز قاری قرآنی در سطح کشوری پرورش یافتند که از افتخارات روستای اسبوکلا هستند.

برگزاری موسیقی محلی مازندرانی و تجلیل از خیرینی که در ساخت این کتابخانه نقش مهمی داشتند از دیگر برنامه ها در این مراسم بود.
انتهای پیام/
سکینه رضاییان سمسکنده

عکس: سید علی صادقی

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

🎥 استقبال گرم طبیعت از حضور مردم در روز عید فطر

همزمان با عید سعید فطر، مردم ساری پس از یک ماه روزه داری و تمرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *