خانه / اخبار ساری / برگزاری ویژه برنامه « محله هنر» با نام «نهضت هنر وارثین» در مازندران ویژه برنامه محله هنر با نام نهضت هنر وارثین، با همت حوزه هنری مازندران در این هفته از محله کوی قدس ذغالچال ساری از عصر دیروز آغاز شد.

برگزاری ویژه برنامه « محله هنر» با نام «نهضت هنر وارثین» در مازندران ویژه برنامه محله هنر با نام نهضت هنر وارثین، با همت حوزه هنری مازندران در این هفته از محله کوی قدس ذغالچال ساری از عصر دیروز آغاز شد.

به گزارش: ساری فردا، مهدی معصومی گرجی گفت: ویژه برنامه محله هنر با نام نهضت هنر وارثین به همت کار گروه هنر جهادی حوزه هنری مازندران در قالب جنگ شادی روز گذشته در محله کوی قدس ذغالچال ساری آغاز شد.

وی: با بیان اینکه این برنامه فرهنگی هنری به بهانه افتتاح دوره های آموزشی هنری_جهادی در این محله با نام قرارگاه هنر اجتماعی یا «نهضت هنر وارثین» ( هنرمندان رهرو شهید سیاح طاهری) حوزه هنری مازندران شکل گرفت، افزود:
محله هنر در قالب جنگی شاد در بخش های نمایشگاه نقاشی و کاریکاتور، مسابقه نقاشی، اجرای سرود، اجرای نمایش، استنداپ کمدی، بازی، قصه گویی برگزار شد.

معصومی گفت: قرارگاه هنر ی جهادی برگرفته از فعالیتهای شهید سیاح طاهری است ،همانطوری که شهید سیاح از جمله کسانی بوده که با همکاری هنرمندان برجسته ،برنامه های فرهنگی هنری در مناطق کم برخوردار کشور طراحی و اجرا می‌کرده ، حوزه هنری نیز با یک برنامه ملی به پایه ریزی چنین حرکتی دست زده است.

رئیس حوزه هنری مازندران گفت: حوزه هنری مازندران نیز با طراحی کارگروه هنر اجتماعی با ساختاری مشخص و برنامه ریزی هدفمند، در نظر دارد با همکاری هنرمندان متعهد، علاوه بر رویدادهای سرگرم کننده، برنامه های آموزش محوری در قالب هنر جهادی با تمرکز بر رده سنی نوجوان و جوان با هدف کشف استعدادهای هنری و فعالیت های هویت بخش با رویکرد اعتلای فکری و روحی در مناطق کم برخوردار به اجرا در آورد.

وی : با قدردانی از مسئولان کوی قدس، از ثبت نام بیش از ۸۰ نوجوان و جوان این محله خبر داد و گفت: خروجی دوره های آموزشی پس از یک مقطع دو تا سه ماهه که به‌ تولید آثار هنری و تشکیل گروه هایی توسط همین هنرجویان (با کمک مربیان هنرمند) خواهد بود و حوزه هنری مازندران در نظر دارد برای ارائه آثار تولیدی در نقاط مختلف استان و در صورت امکان رویدادها و جشنواره های کشور از این هنر آموزان حمایت و پشتیبانی کند.

معصومی خاطرنشان کرد: از هفته آینده دوره های آموزشی هنری حوزه هنری مازندران در کوی قدس ذغالچال ساری در رشته های نمایش، سرود، عکاسی موبایلی، مستند سازی ( فیلمسازی) موبایلی و نرم افزار های موبایلی ویرایش تصویر آغاز خواهد شد.
این مسئول اظهار کرد: این همایش و رویداد فرهنگی که با همکاری قرارگاه تحول اجتماعی استان و با حضور تعدادی از هنرمندان و مسئولان استانی و محلی با تمرکز بر رده سنی نوجوان و جوان برگزار شد ،خانواده ها استقبال بسیار خوبی کردند.

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

پیام خدا حافظی و قدر دانی استاندار سابق مازندران از مردم مازندران

پیام خدا حافظی و قدر دانی استاندار سابق مازندران از مردم مازندران سید محمود حسینی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *