آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / برگزاری نمایشگاه خوشنویسی سپیده سلوک در ساری

برگزاری نمایشگاه خوشنویسی سپیده سلوک در ساری

نمایشگاه خوشنویسی سپیده سلوک در نگارخانه سوره ساری گشایش یافت.

به گزارش ساری فردا، مهدی معصومی گرجی رئیس حوزه هنری مازندران اظهار کرد: نمایشگاه اشعار علامه ذوالفنون حسن حسن زاده آملی در قالب خوشنویسی و تذهیب به مناسبت هفته مازندران در حوزه هنری مازندران گشایش یافت.

وی با بیان اینکه : در این رویداد فرهنگی و هنری که به مناسبت هفته مازندران صورت گرفت افزود : معرفی شایسته بزرگان و مشاهیر مازندران ضروی است و این اتفاق در مسیر سند زیست بوم حوزه هنری مازندران رقم خورده و هدف آن پرداختن به یکی از چهره های ماندگار و نامی استان است.

معصومی گرجی گفت: همانطور که علامه حسن زاده آملی بخشی از معارف اسلامی و اندیشه والای انسانی را در قامت شعر و نظم در آورده، ما نیز بر آن شدیم تا با کمک جمعی از استادان و هنرمندان توانمند استان این اشعار را به رشته تحریر درآورده و در جریان اقدام ارزنده آن علامه قدمی برداریم.

رئیس حوزه هنری مازندران گفت : در بخشی از این برنامه کتاب «قافله قلم» مجموعه‌ ی خوشنویسی بیانات و دیدگاه شهید آوینی درباره هنر نیز رونمایی شد.

وی افزود: این کتاب که همراه با ترجمه انگلیسی و عربی است؛ در بر دارنده ۶۰ اثر نستعلیق، شکسته و معلی می باشد و در طی ۳ سال در هنرهای تجسمی حوزه هنری مازندران تولید و توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسید.

این مسئول اظهار کرد: در نمایشگاه سپیده سلوک که تا ۲۵ آبان ماه پذیرای علاقمندان خواهد بود ۱۸ تابلوی خوشنویسی و تذهیب از ۲۲ هنرمند به نمایش گذاشته شده است.

رئیس حوزه هنری مازندران گفت: بعد از نگارش الهی نامه، این دومین مجموعه ای است که باموضوع آثارمکتوب علامه حسن زاده آملی در حوزه هنری مازندران کار شده است.
یاد آور می شود: نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب اشعار علام ذلفنون حسن زاده آملی با حضور جمعی از مسئولان استانی، اساتید خوشنویسی و خانواده آیت الله حسن زاده آملی، این علامه فقید برگزار شد.
انتهای پیام
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نماینده ولی فقیه در مازندران :

شورای زکات مازندران به کشاورزان و دامداران کمک کند تا چرای مجانی دام‌ها صورت بگیرد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *