آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / برگزاری نخستین نشست شورای پدافند غیر عامل در نیروگاه نکا

برگزاری نخستین نشست شورای پدافند غیر عامل در نیروگاه نکا

 نخستین نشست شورای پدافند غیر عامل استان در نیروگاه شهید سلیمی نکا برگزار شد.

به گزارش ساری فردا ، عبدالرحمان کشوری معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به: تهدیدات دشمنان و وضعیت انرژی دنیا اظهار کرد : در شرایط موجود باید همه ی تلاش برای ایمن سازی زیر ساخت های حیاتی کشور صورت پذیرد و برای تامین نیازهای اساسی تلاش مضاعف کنیم و به مردم این اطمینان را بدهیم که اختلالی در خدمات و نیاز های اساسی ایجاد نخواهد شد. 

 وی: از اعلام آمادگی برای رفع نیاز استان ها در سطح کلان خبر داد و افزود : با هماهنگی های انجام شده آمادگی لازم برای معطوف کردن توجه تمام وزارت خانه ها برای رفع نیازهای استان ها با استفاده از ظرفیت همه ی دستگاه ها به وجود آمد تا از این شرایط گذر کنیم و بر مشکلات فائق آییم.

کشوری : مدیریت در شرایط اضطرار را مهم دانست و خاطر نشان کرد : تداوم و تکرار رزمایش های انجام شده در پدافند غیر عامل موجب افزایش آمادگی می شود و باید برای خنثی سازی و مقابله با جنگ روانی دشمن و جهت دهی به افکار عمومی در شرایط بحران راهکارهای لازم را تمرین وزمینه سازی کنیم.

روح الله سُلگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران نیز در این نشست با اشاره به: موقعیت استراتژیک مازندران در شمال کشور گفت: نیاز است شورای پدافند غیر عامل، مصون سازی نهادهای مهم و استراتژیک استان و مراکز حیاتی در معرض تهدید را دوراندیشانه مورد توجه قرار داده تا بتواند ضمن ارائه خدمات در تابستان امسال ، به بیش از ۷ میلیون جمعیت ثابت روزانه از هم استانی ها و گردشگران، از مراکز راهبردی نیز صیانت کند.

حسینعلی تازیکی سرپرست شرکت مدیریت تولید برق نکا نیز در این نشست به بیان جایگاه این نیروگاه، فعالیت های انجام شده و در حال انجام در زمینه پدافند غیر عامل در نیروگاه پرداخت.

وی : تولید برق را از حساسترین و مهم ترین مسئله در وزارت نیرو برشمرد و افزود : تولید برق زیر ساخت همه زیر ساخت های کشور است و علاوه بر معیشت و زندگی مردم، امنیت کشور وابسته به آن است و سه مرحله بمباران نیروگاه توسط رژیم بعثی عراق در زمان جنگ تحمیلی نشان دهنده این مسئله است.

تازبکی با اشاره به اینکه: نیروگاه نکا نقش بسزایی در پایداری شبکه برق شمال کشور دارد افزود : ضرورت تولید و افزایش نیاز جامعه می طلبد که به مبحث تولید نگاه ویژه و بلند مدت داشته باشیم.

این مسئول خاطر نشان کرد : در استان به دلیل مصارف کشاورزی، مهمان پذیر بودن و آماده بودن شرایط نیروگاه از بعد فنی و توجیه اقتصادی در طرح توسعه سیکل ترکیبی در مرحله نخست دو واحد گازی ۱۶۲ مگاواتی به ظرفیت ۳۲۴ مگاوات و در مرحله دوم یک واحدبخاری به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات در حال ساخت است که در مجموع با اجرای این طرح قدرت نامی نیروگاه به حدود ۲ هزار و ۷۰۰ مگاوات خواهد رسید.

‌وی: در پایان به تشریح اقدامات پدافندی انجام شده و در حال انجام در نیروگاه پرداخت.

حمید بخشی مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری مازندران و  کوروش موسوی مدیر عامل برق منطقه ای مازندران و گلستان ورئیس کارگروه انرژی و تامین نیازهای ضروری پدافند غیر عامل استان در این نشست، گزارشی از ظرفیت ها، فعالیت ها و کارهای در حال انحام در استان را ارائه کردند.   

یادآور می شود: پیش از برگزاری این نشست، میهمانان و اعضای شورای پدافند غیر عامل استان از بهره برداری مرحله نخست طرح آب شیرین کن نیروگاه به عنوان یکی از طرح های مهم پدافندی استان و روند تعمیرات اساسی واحدهای بخار و بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه بازدید میدانی کردند.
در این نشست، سید اعتضاد مقیمی مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو، نیز حضور داشتند.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده




درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نماینده ولی فقیه در مازندران :

شورای زکات مازندران به کشاورزان و دامداران کمک کند تا چرای مجانی دام‌ها صورت بگیرد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *