آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / برگزاری نخستین نشست خبری استاندار مازندران با محوریت ساری پایتخت گردشگری ۲۰۲۲ کشورهای اکو

برگزاری نخستین نشست خبری استاندار مازندران با محوریت ساری پایتخت گردشگری ۲۰۲۲ کشورهای اکو

نخستین نشست خبری سید محمود حسینی پور استاندار مازندران با محوریت ساری پایتخت گردشگری ۲۰۲۲ کشورهای اکو برگزار شد.

به گزارش ساری فردا، سید محمود حسینی پور استاندار مازندران امروز در نخستین نشست با خبرنگاران استان که همزمان شد با نخستین رویداد بین المللی ساری ، پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو و در سالن اجتماعات استانداری مازندران برگزار شد گفت: برگزاری این رویداد بین المللی، ساری پایتخت گردشگری عضو کشورهای اکو، فرصت مناسبی است برای شناساندن ظرفیت های مازندران در بخش های، کشاورزی ، فرهنگی، به ویژه گردشگری که در آینده نزدیک موجب تبادلات اقتصادی با این کشور ها و توسعه اقتصادی در استان مازندران خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه : اولویت اول ما با توجه به اینکه مازندران قطب کشاورزی کشور است و در تامین مواد غذایی کشور و نیز امنیت غذایی مردم ، نقش مهمی دارد ، توسعه کشاورزی استان است افزود : نشان دادن ظرفیت های کشاورزی مکانیزه یکی از بر نامه های ما در این رویداد است.
حسینی پور درباره ظرفیت شیلات و به ویژه‌ علاقمندی کشورهای اروپایی و آمر یکای و نیز روس ها با توجه به کیفیت خاویار مازندران و محبوبیت این محصول گفت: توجه به این بخش نیز در اقتصاد استان اهمیت دارد.

استاندار مازندران با اشاره به: بزرگترین مرکز فرهنگی پارک موزه دفاع مقدس در شمال کشور که در ساری در حال تکمیل است گفت : معرفی این مرکز فرهنگی و پارک موزه دفاع مقدس با ‌‌ موقعیت جغرافیایی، وسعت و نیز فن آوری های جدید بکار رفته می تواند مهم ترین مرکز گردشگران از سراسر جهان شود.

نماینده عالی دولت در مازندران اظهار کرد: در حال حاضر هیچ تفاهم نامه اقتصادی میان کشور های عضو اکو امضا نشده و در واقع اکو یک سازمان تشریفاتی است اما با برخی از کشور های عضو اکو تبادلات اقتصادی جداگانه و خارج از این سازمان تا حدودی داریم .

وی با بیان اینکه: هدف از برگزاری این رویداد بین المللی فراهم کردن فرصتی برای نشان دادن ، ظرفیت های مازندران در همه ی بخش های گردشگری ، کشاورزی، تاریخی و فرهنگی است افزود : بعد از این رویداد بین المللی باید با توسعه زیر ساخت ها که مهم ترین آن ساخت بزرگ راه ها و نیز اماکن تاریخی و مناطق گردشگری و بوم گردی استان است ، شرایط را برای تبادلات اقتصادی بین المللی کشور های عضو اکو که در همایش بین اللملی فرصت های سرمایه گذاری که مهر ماه ۱۴۰۱ در مازندران برگزار می شود آماده کنیم.

حسینی پور با اشاره به اینکه در حال حاضر سرمایه گذاران داخلی و کشور های عربی برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کردند خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین دلایل توسعه نیافتگی مازندران زمان مدیریت استانداران است که کمتر از ۳ سال بوده است و دیگری نداشتن تبادلات اقتصادی با کشور های همسایه و تمایل به ارتباط با غربی ها بوده که مبادا آنها ناراحت شوند و استفاده نکردن از این ظرفیت ها بوده است.

استاندار مازندران با اشاره به اهمیت گردشگری مذهبی در استان گفت : با توجه به اینکه مازندران سرزمین علویان است و هزارو ۲۰۰ امامزاده و بقاع متبرکه دارد و در مسیر زیارت زائران امام هشتم شیعیان جهان که تعدادشان حدود ۴۰۰ میلیون نفر هستند ظرفیت خوبی است و به این بخش نیز توجه خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه :مازندران در کریدور شمال جنوب قرار دارد اظهار کرد: این استان بهترین موقعیت را در شمال کشور برای تبادلات اقتصادی با کشور های همسایه و نیز صادرات محصولات آنها مانند، سنگ معدن روسیه از بندر امیر آباد بهشهر به بندر چابهار و از آنجا به هندوستان صادر شود دارد که ۵۲ هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از این ظرفیت است.
حسینی پور: در پاسخ به یکی از خبرنگاران استان که گفت: چرا خبرنگاران و مردم استان کمتر از این رویداد اطلاع دارند اظهار کرد : هر چند تلاش شد اطلاع رسانی انجام شود اما به دلیل اینکه مدیریت این رویداد بین المللی با ستاد وزارت گردشگری بوده است مسئولان استان نمی توانستند در این زمینه تصمیم گیری کنند و از خبرنگاران خواست و تاکید کرد این رویداد مهم بین المللی را که از ۱۹ اردیبهشت آغاز و تا ۲۲ اردیبهشت در پارک ملل ساری برگزار می شود با همدلی بیشتر با مسئولان استان و شهرستان پوشش دهند که علاوه بر فراهم شدن شرایط برای توسعه اقتصادی استان مازندران موجب توسعه ملی نیز می شود.

مهدی ایزدی سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران نیز در این نشست گفت: برنامه های فرهنگی و هنری ، ۱۹ اردیبهشت در مراسم افتتاحیه این رویداد بین المللی در قالب ۱۱ گروه ، موسیقی اقوام ایرانی ، نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی ، غذاهای سنتی و نیز گلاب گیری بهار نارنج که در ۷۰ غرفه ارائه و برنامه های شاد متنوع که در بوستان ملل ساری برگزار می شود و بخش دیگر مربوط به نشست و سخنرانی و معرفی ظرفیت های مازندران به مهمانان و اعضای ۹ کشور عضو اکو است که در هتل بادله ساری برگزار می شود.

وی افزود : تلاش شد تا در استان و به ویژه‌ ساری مرکز استان مازندران ، شرایط برای برگزاری این رویداد بین المللی فراهم و ظرفیت های استان در بخش های مختلف نشان داده تا موجب تبادلات اقتصادی بیشتر با کشورهای عضو سازمان اکو شود.

محمد علی نوبخت فرماندار شهرستان ساری نیز در این نشست گفت: هدف از برگزاری این رویداد بین المللی ساری پایتخت گردشگری ۲۰ ۲۲ عضو اکو شامل: ۳ بخش است، معرفی مناطق گردشگری و ظرفیت های استان به ویژه شهرستان ساری ، جذب سرمایه گذاران و نیز تبادلات تجاری، اقتصادی و فرهنگی در آینده نزدیک است.
وی افزود: شهرداری و مدیریت شهری شهرستان ساری در این مدت تلاش فراوان کردند تا بتوانند شرایط را بر ای برگزاری این رویداد بین المللی مهم فراهم کنند.
انتهای پیام /
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نماینده ولی فقیه در مازندران :

شورای زکات مازندران به کشاورزان و دامداران کمک کند تا چرای مجانی دام‌ها صورت بگیرد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *