خانه / اخبار ساری / برگزاری آئین افتتاحیه نمایشگاه عکس سامون از هنرمندان حوزه هنری مازندران در مجلس شورای اسلامی

برگزاری آئین افتتاحیه نمایشگاه عکس سامون از هنرمندان حوزه هنری مازندران در مجلس شورای اسلامی

آئین افتتاحیه نمایشگاه عکس سامون از هنرمندان حوزه هنری مازندران امروز در بهارستان مجلس شورای اسلامی با حضور مسئولان کشور و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش ساری فردا، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری مازندران: نمایشگاه عکس سامون مربوط به زیست بوم استان مازندران به مناسبت روز ملی مازندران امروز (یکشنبه ۱۵ آبان ماه) با حضور نمایندگان استان مازندران، محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور و مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در محل نمایشگاه مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

مهدی معصومی گرجی رئیس حوزه هنری مازندران: هدف از برپایی این نمایشگاه را که در جریان آن آثار موجود در کتاب سامون ( تولید اخیر حوزه هنری مازندران) برای علاقمندان و نمایندگان ملت به نمایش گذاشته شد، ضمن فرا رسیدن هفته مازندران، معرفی فرهنگ استان به شکل مصور و در ابعاد مختلف بیان کرد.

وی افزود: کتاب عکس سامون مجموعه ای ۱۵۷ عکسی از ۵۹ عکاس است که با موضوع فرهنگ مازندران ( آداب و سنن، معماری، طبیعت و سبک زندگی اسلامی ایرانی و….) تهیه شده و به عنوان فرهنگ بخشی از مردم ایران در خانه ملت ( مجلس شورای اسلامی ) به نمایش گذاشته شد.

علی بابائی کارنامی نماینده مردم شهرستان های ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز در بازدید از نمایشگاه عکس سامون، گفت: روز مازندران و هفته ملی مازندران ما را یاد فرهنگ اصیل ایران و پیش قدمی مردمان مازندران در پذیرش حکومت شیعه می‌اندازد.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران: در ادامه با تاکید بر توجه به فرهنگ مازندران، اظهار کرد: مازندران در دوران جنگ تحمیلی تاریخ ساز بود و در دوران سازندگی و برنامه‌های توسعه کشور نقش کلیدی داشته است لذا مسئولان ملی و استانی اعم از دولت و مجلس کلید واژه هایی را باید به برنامه‌های خود اضافه کنند که مفهوم آن توسعه فرهنگ استان‌های مختلف به ویژه استان مازندران باشد.

یادآور می شود: نمایشگاه عکس سامون که از امروز در مجلس شورای اسلامی گشایش یافت به مدت ۳ روز دایر خواهد بود.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

جلسه هماهنگی پروژه اف  تی تی ایکس استان مازندران با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساری فردا، جلسه هماهنگی پروژه اف تی تی ایکس استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *