خانه / اخبار ساری / بازگشت ۷۵ هزار مترمربع زمین کشاورزی ساری به چرخه تولید

بازگشت ۷۵ هزار مترمربع زمین کشاورزی ساری به چرخه تولید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری از قلع و قمع هشت مورد تغییر کاربری غیرمجاز و بازگشت ۷۵ هزار مترمربع اراضی کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

رضا پورفلاح گفت: برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی، هشت مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی روستای آکند از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری قلع و قمع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری افزود: با اجرای این عملیات، ۷۵ هزار مترمربع اراضی مرغوب کشاورزی که به صورت غیرمجاز تفکیک و دیوارکشی شد، به چرخه تولید بازگشت.

این مسوول با اشاره به اینکه حفظ کاربری اراضی کشاورزی به عنوان بستری مناسب برای تأمین امنیت غذایی کشور بسیار حیاتی و ضروری است، تاکید کرد: فرهنگ‌سازی برای حفظ اراضی کشاورزی، جلوگیری از تغییر کاربری و خرد شدن اراضی کشاورزی از سیاست‌های مهم جهاد کشاورزی است.

پورفلاح با تاکید بر لزوم مشارکت همگانی در جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی و عرصه‌های ملی، خاطر نشان کرد: با هدف تقویت ارتباط مردمی و برای اطلاع رسانی برای پیشگیری و برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی گشت‌های سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات مردمی و برخورد با متخلفان و سودجویان متخلف هستند.

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

پیام مدیرکل غله و خدمات بازرگانی  مازندران به مناسبت ۳۱ فروردین روز گندم و نان 

/نان حاصل تلاش فراوان بخش عظیمی از  نیروی کار کشور است  مدیرکل غله و خدمات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *