آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / ایجاد امنیت غذایی توسط جهادگران جهاد کشاورزی مازندران

ایجاد امنیت غذایی توسط جهادگران جهاد کشاورزی مازندران

جهاد گران جهاد کشاورزی مازندران نقش مهمی در امنیت غذایی مانند دفاع مقدس در کشور و استان ایفا می کنند.

به گزارش ساری فردا، آیت الله محمد باقر محمدی لائینی در خطبه این هفته نماز جمعه ساری مرکز مازندران با اشاره به : گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی گفت: جهاد سازندگی نقش خود را در گستره ایران اسلامی و مناطق محروم و پس از آن در دوران دفاع مقدس بعنوان سنگرسازان بی سنگر و امروز در عرصه امنیت غذایی بخوبی ایفا کرده است.

وی افزود: کنترل و نظارت بازار کالاهای اساسی در استان بخوبی انجام شد و با اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، جلوی قاچاق کالاها گرفته شد.

محمدی لائینی افزود: قیمت‌گذاری مناسبی روی گندم انجام شد و رغبت کشاورزان برای کشت و کار این محصول افزایش یافته است.

نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار کرد: کشاورزی دانش‌بنیان ماموریت مهم جهاد کشاورزی است و در این مسیر باید قدم بردارد و طرح و برنامه داشته باشد.

امام جمعه شهرستان ساری افزود: کشاورزی باید سازگار با محیط زیست باشد و سم و کود به اندازه کافی مصرف و نهاده‌های ارگانیک برای تولید محصولات کشاورزی استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: تولید محصولات کم آب بر و گلخانه ای در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گیرد تا اقدامات خوبی انجام شود.

محمدی لائینی گفت: از برپایی میز خدمت جهاد کشاورزی در مصلی نماز جمعه ساری و زحمات ریئس سازمان جهاد کشاورزی مازندران و همکارانشان در عرصه امنیت غذایی تقدیر می‌کنم.

حسن عنایتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در سخنرانی پیش از خطبه این هفته نماز جمعه مرکز مازندران اظهار کرد: در حال حاضر هفت و نیم میلیون تن محصولات کشاورزی در مازندران تولید می شود که به عنوان یک مزیت در اقتدار و امنیت غذایی بشمار می رود و همگی حاصل تلاش و زحمات کشاورزان و تولیدکنندگان استان است که بی ادعا در حال تولید هستند.

وی بیان کرد: کشاورزان و تولیدکنندگان با توجه به همه دشواری هایی که وجود دارد اما تولید را رها نکردند و با اقتدار قدم برداشتند تا بتوانند غذا و معیشت جامعه را تامین کنند.

عنایتی گفت: در شرایطی که یارانه ها آزادسازی شد، تولیدکنندگان در مازندران به فعالیت خود ادامه دادند به گونه ای که در حال حاضر مازندران ۱۲ درصد پروتئین، ۴۰ درصد جوجه یکروزه، ۵۰ درصد مرکبات، ۴۰ درصد برنج و همچنین سایر محصولات کشاورزی کشور را تامین می کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: مازندران در بخش کشاورزی تولیدکنندگان باانگیزه و خلاقی دارد به طوری که امسال ۱۳ نمونه برتر کشور در بخش کشاورزی مربوط به مازندران بود.

وی افزود: باید نقش خود را در پایداری تولید برجسته تر کنیم.

عنایتی گفت : مقرر شد ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد تا بتوانند به تولید خود ادامه دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: در سفر هیات دولت به مازندران ۲۷ درصد اعتبارات استان مربوط به بخش کشاورزی بود و به عبارتی بیشترین سهم اعتبارات به کشاورزی مازندران اختصاص پیدا کرد.

وی با بیان اینکه: در آینده اتفاقات خوبی در زیرساخت‌های کشاورزی شاهد خواهیم بود، گفت: اجرای زهکشی، آبیاری، تجهیز و نوسازی شالیزارها و آببندان ها از برنامه های سازمان جهاد کشاورزی است.

انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نماینده ولی فقیه در مازندران :

شورای زکات مازندران به کشاورزان و دامداران کمک کند تا چرای مجانی دام‌ها صورت بگیرد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *