آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / انهدام باند سازمان یافته قاچاق کود شیمیایی در مازندران

انهدام باند سازمان یافته قاچاق کود شیمیایی در مازندران

باند سازمان یافته قاچاق کود شیمیایی در مازندران منهدم ، اعضای آن دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

به گزارش ساری فردا، سرهنگ محمد محمدپور رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران با اشاره به اینکه : باند سازمان یافته قاچاق کود شیمیایی در استان منهدم ، اعضای آن دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند گفت: با توجه به سود بالای حاصل از اختلاف قیمت اقلام و کالا‌های اساسی به ویژه کود شیمیایی، زمینه تخلفات گسترده در مسیر عرضه خارج از شبکه تا قاچاق و نیز کمبود آن را فراهم می‌کند.

وی افزود: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی استان در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افرادی در سطح استان از جمله ، شرکت‌های خصوصی‌ در شهرستان ساری، کود‌های شیمیایی را به قیمت دولتی و یارانه‌ای خریداری می کنند و پس از دپو در کارخانجات، آنها را به قیمت آزاد به فروش می‌رسانند، موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ محمدپور اظهار کرد: در تحقیقات پلیسی مشخص شد، افرادی کود‌های شیمیایی را از شرکت‌های دولتی با واسطه‌های مختلف خریداری می کنند و برای تهیه و تولید چسب و رزین مورد استفاده قرار می‌دهند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران گفت: ماموران با بررسی‌های همه جانبه و هماهنگی قضائی به همراه نمایندگان جهاد کشاورزی و صمت به این شرکت رفته و از انبار های شرکت بازرسی کردند.

وی افزود: در بازدید به عمل آمده، ۲۴۲ تُن کود شیمیایی یارانه‌ای در داخل انبار و ۱۰۰۰ کیسه ۵۰ کیلویی مصرف شده در پشت سالن تولید این شرکت، به ارزش ۲۰ میلیارد ریال کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران: از تحویل همه کود‌های مکشوفه به انبار سازمان جهاد کشاورزی استان و پلمب محل مورد نظر خبر داد و گفت: ۶ متهم در این رابطه دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ محمدپور اظها کرد: بر اساس نظریه کارشناسان جهاد کشاورزی، کود‌های شیمیایی مکشوفه مربوط به مصارف بخش کشاورزی و از یارانه دولتی برخوردار است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران گفت: قاچاق کود‌های شیمیایی و خروج آن از چرخه مصرف کشاورزی، موجب خسارت‌های جبران ناپذیر خواهد شد.
انتهای پیام /
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

🎥 استقبال گرم طبیعت از حضور مردم در روز عید فطر

همزمان با عید سعید فطر، مردم ساری پس از یک ماه روزه داری و تمرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *