آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و استانداری مازندران

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و استانداری مازندران

سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و استانداری مازندران در زمینه توسعه تعاملات اجرایی ، علمی
،آموزشی و پژوهشی تفاهنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ساری فردا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران: مجید فخری و سید محمود حسینی پور برای توسعه همکاری و تعاملات اجرایی، علمی، آموزشی و پژوهشی میان سازمان جغرافیایی و استانداری مازندران برای استفاده از امکانات و توانمندی های علمی، سرمایه انسانی، فنی، اطلاعاتی، تجربه و تخصص دو طرف؛ تفاهمنامه همکاری امضا کردند. ‎
، سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح به نمایندگی مجید فخری، رئیس این سازمان و استانداری مازندران به نمایندگی سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران تفاهنامه همکاری امضا کردند.

هدف از انعقاد این تفاهم نامه؛ توسعه همکاری و تعاملات اجرایی، علمی، آموزشی و پژوهشی میان سازمان جغرافیایی و استانداری مازندران برای استفاده از امکانات و توانمندی های علمی، سرمایه انسانی، فنی، اطلاعاتی، تجربه و تخصص دو طرف می باشد.

این تفاهمنامه همکاری در حوزه های: خدمات علوم جغرافیایی، سنجش از دور و اطلاعات مکانی و علوم ژئوماتیک، برگزاری رویدادهای فناورانه، سمینارها، دوره های تخصصی، مانورها، کارگاه ها، دوره های آموزشی و نظایر آن، همکاری علمی و بهره گیری از ظرفیت های دوطرف در حوزه های پژوهشی بوده است.

نقشه برداری زمینی، هوایی و فناوری فتوگرامتری، استفاده از ظرفیت هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین جهت تهیه عکس های هوایی، تولید نقشه و دیگر داده های مکانی، همکاری در رصد و پایش مخاطرات طبیعی و …، همکاری در طراحی سامانه های بومی پایش مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و …، همکاری در مطالعات جغرافیایی و جمعیتی استان و تهیه اطلس های مرتبط با محرومیت زدایی و توسعه منطقه ای؛ مشارکت در مدیریت کاداستر استان و تهیه نقشه های کاداستر شهری و روستایی؛ مشارکت در مدیریت پهنه های آبی ( دریاچه، تالاب و رودخانه ) استان و تهیه نقشه های عمق سنجی این پهنه ها و … بخشی از تعهدات سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح است.

استانداری مازندران نیز متعهد است در انجام و تحقق مفاد این تفاهمنامه؛ همکاری های لازم را صورت داده و داده ها، اطلاعات و امکانات مورد نیاز را در اختیار سازمان جغرافیایی قرار دهد و در برگزاری همایش ها و نشست های تخصصی، طرح عناوین تحقیقاتی و … مشارکت کند.
انتهای پیام /
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نماینده ولی فقیه در مازندران :

شورای زکات مازندران به کشاورزان و دامداران کمک کند تا چرای مجانی دام‌ها صورت بگیرد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *