آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / امامزادگان پایگاه های عظیم معنوی و دینی / افتتاح فاز (مرحله) نخست شبستان امامزاده عباس (ع) ساری

امامزادگان پایگاه های عظیم معنوی و دینی / افتتاح فاز (مرحله) نخست شبستان امامزاده عباس (ع) ساری

امامزادگان پایگاه های عظیم معنوی و دینی در مازندران هستند و باید از این ظرفیت های معنوی بهتر بهره برد.

به گزارش ساری فردا : سید محمود حسینی پور استاندار مازندران امروز در مراسم محفل انس با قرآن کریم و تجلیل از برترین های قرآنی استان که در سالن اجتماعات آستان مقدس امامزاده عباس (ع) ساری برگزار شد، با اشاره به گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و نیز الگو بودن ممتاز شهید رجایی برای همه مسئولان و فرا رسیدن ماه صفر و سالروز اسارت آل الله اظهار کرد: امامزاده ها و بقاع متبرکه که مازندران سرزمین علویان پناهگاه و مرقد مطهر بسیاری از این بزرگواران است و مردم این استان عشق و علاقه خاصی به این امامزادگان به ویژه امامزاده عباس (ع) دارند ، فرصت، مناسبی است تا گردشگران و مسافران را نیز جذب این امامزادگان کنیم.

وی با اشاره به: تعدد امامزادگان در استان که می تواند پایگاه های عظیم معنوی و دینی باشند افزود : وجود پر خیر و برکت این امامزادگان می تواند فرصتی باشد برای جذب مسافران و گردشگران شیعه که به زیارت امام هشتم شیعیان حضرت علی ابن موسی الرضا ( ع) مشرف می شوند و در مسیر برگشت از مازندران دیدن می کنند و از مواهب طبیعی مانند: جنگل و دریا بهره مند می شوند باشد.

حسینی پور : بر احیاء امامزاده ها و بقاع متبرکه در استان تاکید کرد و افزود : تنها با مناسب سازی فضای این امامزاده ها و برگزاری محافل انس با قرآن به ویژه در شهرهای ساحلی و توریستی (گردشگری ) استان در کنار دیگر کارهای فرهنگی می توانیم مسافران و گردشگران را نیز با فرهنگ غنی این استان آشناتر و از تهاجم فرهنگی که بخشی از آن مربوط به مسافران و گردشگران است جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه: عشق و علاقه شیعه و غیر شیعه حتی مسیحیان به حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفایش در دنیا فراگیر شده است گفت: مسیر عاشورا تنها مسیری است که به ظهور امام زمان (عج) ختم می شود.

مقام عالی دولت با اشاره به: ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید که مردم استان تقدیم نظام و انقلاب کر دند گفت: ‌وجود امامزادگان در این استان موجب شده تا لشگر ۲۵ کربلا خط شکن دفاع مقدس باشد که از خیر و برکات این امامزادگان بوده و مردم استان با زیادت قبور شهدا از آنها حاجت می طلبند و به مظلومیت آنها مانند، ۷۲ تن از شهدای عاشورا اعتقاد دارند .

وی با بیان اینکه : مردم استان پس از ۲ سال شرایط سخت کرونایی استقبال خوبی از ثبت نام (نام نویسی) در راهپیمایی اربعین کردند از مراکز ثبت نام خواست ، به دلیل افزایش تقاضا و پر شدن ظرفیت ثبت نام دیگر متقاضیان را ثبت نام نکنند.

حجت الاسلام اابراهیم حیدری جناسمی مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این مراسم با گرامیداشت: هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و نیز همه ی شهدا به ویژه شهید مقاومت سردار دلها، شهید حاج قاسم سلیمانی که مردم دوست و ولایتمدار بودند و نیز فرا رسیدم ماه صفر و اسارت آل الله اظهار کرد : ۱۲۷ پروژه شامل: تعمیرات، باز سلزی تکمیل و نوسازی طرح های نیمه تمام عمرانی اوقافی که برخی از آنها ، از سال ها قبل آغاز شده به ویژه در دولت سیزدهم با پیگیری استاندار و با عنایت ویژه نماینده عالی دولت در استان که به امامزاده ها دارند در هفته دولت افتتاح و به بهره برداری می رسند.

وی افزود: فاز نخست شبستان امامزاده عباس(ع) ساری در قالب طرح توسعه امامزادگان که از سال ۱۳۹۰ آغاز شده بود ، ۵۰ درصد آن در دولت سیزدهم با پیگیری های استاندار ، نماینده ارشد دولت در استان تکمیل و امروز با هزینه ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیصی دولت و نذورات مردم و خیران به بهره برداری رسید تا زائران و مسافران با رفاه بیشتری در این امامزاده حضور پیدا کنند و مراسم های ملی و مذهبی بیشتری در این امامزاده برگزار شود.

حیدری گفت: تعمیر ، باز سازی و نو سازی عرصه و اعیان ۲۵ بقاع متبرکه به مساحت ۱۱ هزار و ۳۲۵ متر مربع، توسعه پایدار ، سرمایه گذاری بخش خصوصی ،تعمیر، باز سازی و نو سازی ساختمان های اداری اوقاف ، از برنامه های این اداره کل بوده است.
وی : پرداخت حقوق مزایا و بیمه تکمیلی بیش از ۱۰۰ خادم از نذورات مردم ، اجرای طرح زراعت چوب در حریم امامزادگان و مستغلات آنها ،۴۵۰ هکتار شالیزاری که محصول آن برداشت شده است، در راستای همایت از دولت سیزدهم و نیز مردم. در بخس سند تک برگ(کاداستر) با کمک قوه قضائیه پیگیری و تصویر برداری هوایی ، ۲۰ هزارو ۱۶۳ رقبه تا کنون انجام شده است ، کمک به بیمارستان ها در شرایط سخت کرونایی در کنار مردم و دولت ، اهدا دستگاه سی تی اسکن، ام ،آر ،آی (MRI) آمبولانس از دیگر فعالیت های انجام شده اداره کل اوقاف استان بوده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: ۱۲۷ واحد تجاری موقوفه در امامزاده عبدالله آمل که این شهر قرار است شهر مذهبی نامگذاری شود تحول بزرگی ایجاد می کند که با حضور استاندار مازندران ۲ روز پیش افتتاح شد .

وی خاطرنشان کرد : با توجه به اینکه دهه مبارک وقف نیز در پایان ماه صفر قرار دارد گفت: چندین پروژه ( طرح) عمرانی نیز در این دهه به بهره برداری خواهد رسید.

در پایان این مراسم از برگزیگان قرآنی استان با اهدا لوح سپاس و جوایز قدر دانی شد، افتتاح فاز نخست شبستان امامزاده عباس (ع) در قالب طرح توسعه امامزادگان ، اجرای تواشیح و سرود و نیز قرائت قرآن کریم توسط قاریان برتر استان، از دیگر برنامه های این مراسم با حضور سید محمود حسینی پور استاندار مازندران بود .
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نماینده ولی فقیه در مازندران :

شورای زکات مازندران به کشاورزان و دامداران کمک کند تا چرای مجانی دام‌ها صورت بگیرد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *