آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / افزایش ۷۱ درصدی غریق در دریای مازندران

افزایش ۷۱ درصدی غریق در دریای مازندران

غرق شدن در دریای مازندران از خرداد ماه تا شهریور امسال ۷۱ درصد افزایش یافت.

به گزارش : ساری فردا ، دکتر علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت:۷۷ نفر از آغاز طرح دریا که از خرداد ماه امسال آغاز شده بود تا پایان شهریور در سواحل دریای مازندران غرق شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۱ درصد افزایش یافت.

وی:با اشاره به اینکه تعداد ۶۹ نفر از غرق شدگان مرد و بقیه زن بودند، افزود : ۶۹ درصد از غرق شدگان غیر بومی هستند .

عباسی اظهار کرد: در این مدت شهرستان های محمودآباد با ۲۰ غریق ، بابلسر ،نوشهر و چالوس هر کدام با ۱۱ مورد بیشترین و شهرستان بهشهر با یک فوتی کمترین غریق را داشتند.
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران: با بیان اینکه ۳۲ نفر در تیر ماه امسال در سواحل دریای مازندران غرق شدند که بیشترین تعداد بوده افزود:،خرداد ماه ۱۸ نفر، شهریور ۱۵ و ۱۲ نفر مرداد غرق و فوت شدند.

وی :با اشاره به اینکه بیشتر غرق شدگان ۲۱ تا ۳۰ سال سن داشتند که ۲۴ نفر بودند افزود: ۳ نفر نیز بالای ۶۱ سال داشتند که کمترین بوده است.

این مقام اجرایی استان :در پایان در خصوص دلایل افزایش آمار غرق شدگان گفت : با توجه به اینکه بیشتر غرق‌شدگان از قشر جوان، غیربومی و مسافر هستند و بیشتر این افراد با وجود توصیه ها و هشدارهای مکرر، محدوده های ایمن سازی نشده و خارج از طرح را برای شنا انتخاب کرده بودند ،به نظر می‌رسد اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی درباره نحوه استفاده مطلوب و ایمن از دریا نیاز به عزم ملی در سراسر کشور دارد و تلاش مسئولان استانی به تنهایی چاره ساز نیست.

انتهای پیام /
سکینه رضاییان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نماینده ولی فقیه در مازندران :

شورای زکات مازندران به کشاورزان و دامداران کمک کند تا چرای مجانی دام‌ها صورت بگیرد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *