آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / افزایشی بودن غرق شدگی در دریای مازندران

افزایشی بودن غرق شدگی در دریای مازندران

تعداد غرق شدگان در دریای مازندران رو به افزایش است.

به گزارش ساری فردا، دکتر علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه ، غرق شدن در دریای مازندران از ابتدای خرداد ماه تا دوم مرداد ماه امسال رو به افزایش است گفت: از ابتدای خرداد تا دوم مرداد ماه امسال ۳۹ نفر بر اثر غرق‌شدگی در دریای مازندران جان باختند هر چند این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۶ نفر کاهش یافت.

وی افزود : از این تعداد ۳۶ نفر مرد و بقیه زن بودند و ۷۹ درصد از غرق شدگان هم غیر بومی بودند .

دکتر عباسی: شنا در خارج از طرح‌های دریا، بدون در نظر گرفتن عمق و وسعت آن، آشنایی نداشتن با فن شنا، آگاه نبودن از تفاوت شنا در دریا و استخر را از دلایل بروز حادثه و غرق شدگی برای مسافران و گردشگران بیان کرد.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران اظهار کرد: شهرستان های محمود آباد با ۷ نفر ،نوشهر و رامسر هر کدام با ۶ نفر و شهرستان ساری با یک فوتی به ترتیب بیشترین و کمترین غرقی را داشتند.

وی افزود : بیشترین غرق شدگان در تیرماه با ۲۹ نفر و کمترین آن در خرداد با ۸ نفر و دو روز اول مرداد هم ۲ نفر گزارش شده است .

دکتر عباسی با اشاره به میانگین سن غرق شدگان گفت : ۲۱ تا ۳۰ سال بیشترین فوتی را داشتند.

این مقام اجرایی استان خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش مراکز پزشکی قانونی استان ، سنین ۲۱ تا ۳۰ سال با ۱۶ نفر بیشترین و بالای ۶۱ سال با یک نفر کمترین فوتی ثبت شده است.

عضو شورای قضایی استان افزود : با توجه به اینکه، بیشتر غرق‌شدگان از قشر جوان، غیربومی و مسافر هستند، به نظر می‌رسد اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی درباره نحوه استفاده مطلوب و ایمن از دریای مازندران نیاز به عزم ملی در سراسر کشور دارد و تلاش مسئولان استانی به تنهایی چاره ساز نیست.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نماینده ولی فقیه در مازندران :

شورای زکات مازندران به کشاورزان و دامداران کمک کند تا چرای مجانی دام‌ها صورت بگیرد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *