آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / ارسال ۶۵۵ اثر به چهارمین جشنواره رسانه ای ابوذر مازندران

ارسال ۶۵۵ اثر به چهارمین جشنواره رسانه ای ابوذر مازندران

۶۵۵ اثر در ۱۱ بخش به چهارمین جشنواره ابوذر مازندران ارسال شد.

به گزارش ساری فردا، عبدالمهدی حق شناس مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه کربلا مازندران در نشست خبری چهارمین جشنواره رسانه ای ابوذر که در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با حضور حسین جوادی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد ، با بیان اینکه : برای چهارمین سال این جشنواره برگزار می شود اظهار کرد : با توجه به استقبال خوب و شرکت اصحاب رسانه ، خبرنگاران امسال در این جشنواره ، ۶۵۵ اثر، در ۱۱ بخش به دبیر خانه جشنواره ارسال شد که ۱۰۰ اثر در مقایسه با سال قبل بیشتر بوده است.

وی با اشاره به اینکه: برخی از آثار ارسالی، به این جشنواره ، مربوط به سال گذشته بوده و برخی در قالب ۱۱ فصل قابل بررسی نبود کنار گذاشته شد افزود : تعدادی از آثار در مرحله نخست حذف شد و ۴۵۰ اثر به مرحله داوری راه یافتند.

مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه کربلا مازندران یادآور شد ، سال گذشته این جشنواره ۲۲ برگزیده داشت اما امسال ۳۵ نفر برگزیده دارد و آثاری برگزیده شدند که موجب امید آفرینی در جامعه و ترویج دستاورد های انقلاب اسلامی و ارزش های انقلاب و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا توجه کرده باشند.

حسین احمدی دبیر چهارمین جشنواره رسانه ای ابوذر مازندران نیز در این نشست با اشاره به اینکه: ۶۵۵ اثر به دبیر خانه این جشنواره ارسال شد که ۴۵۰ اثر به مرحله داوری رسید اظهار کرد : تعداد آثار ارسال شده به دبیر خانه ۲۰ درصد در مقایسه با سال قبل افزایش یافت.

وی افزود: آثار توسط ۵ داور که ۲ داور از اساتید برجسته استان هستند داوری و سعی شد بدون در نطر گرفتن رابطه ها و تنها بر اساس قوانین جشنواره ، آثار ارسال شده به عدالت قضاوت و در بخش های مختلف داوری شوند.

احمدی : افزایش سطح دانش رسانه ای ارتقا مطالبه گری اصحاب رسانه و ،تجلیل از نخبگان رسانه ای و انقلابی استان را از اهداف برگزاری این جشنواره بیان کرد .

دبیر این جشنواره گفت : از ۳۵ اثر برگزیده ، ۱۳ اثر مربوط به بانوان و بقیه مربوط به آقایان است که از غرب ، مرکز و نیز شرق استان در این جشنواره برگزیده شدند .

وی افزود : به دلیل اینکه ، برخی از خبرنگاران قالب ها و بخش های مختلف جشنواره را اشتباه انتخاب کردند مشکلاتی در زمانبندی جشنواره ایجاد شده و نیز وجود غلط املایی در آثار برگزیده مشکلات دیگری بوده است که باید اصحاب رسانه خبرنگاران بیشتر دقت کنند و در زمینه شناسایی قالب های آثار نیز نیاز است دوره های آموزشی برای اصحاب رسانه در استان برگزار شود.

احمدی اظهار کرد : آثار برگزیده شده در قالب یک کتاب ۱۸۵ صفحه ایی به تعداد ۱۰۰ جلد چاپ شده است که در مراسم اختتامیه در اختیار برگزیدگان و مهمانان این جشنواره قرار می گیر د و نیز به عنوان یک سند فرهنگی به نام مازندران در کتابخانه ملی کشور نگهداری خواهد شد و به صورت فایل pdf نیز در اختیار اصحاب رسانه خبرنگاران قرار داده می شود.

وی افزود: آئین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه ای ابوذر با حضور. مهدی پور معاون امور مطبوعاتی وزیر ارشاد روز چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ در سالن سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ساری برگزار و از ۳۵ برگزیده این جشنواره قدر دانی می شود.
انتهای پیام /
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

🎥 استقبال گرم طبیعت از حضور مردم در روز عید فطر

همزمان با عید سعید فطر، مردم ساری پس از یک ماه روزه داری و تمرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *