آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / اجرای جراحی اقتصادی و اما و اگر های آن
اجرای طرح هدفمندی یارانه ها این جراحی بزرگ اقتصادی اما و اگر هایی دارد که اگر بطور کامل اجرا شود به نفع مردم است.

اجرای جراحی اقتصادی و اما و اگر های آن
اجرای طرح هدفمندی یارانه ها این جراحی بزرگ اقتصادی اما و اگر هایی دارد که اگر بطور کامل اجرا شود به نفع مردم است.

به گزارش ساری فردا، سید مجید امامی دییر شورای فرهنگ عمومی کشور امروز در نشست خبری که در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد .
گفت : اجرای طرح هدفمندی یارانه ها و حذف ارز ترجیحی ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی این جراحی بزرگ اقتصادی در کشور اما و اگر هایی دارد ، که اگر بطور کامل اجرا شود به نفع مردم است .

وی با اشاره به اینکه: بیش از ۱۵۰ قلم کالا را دولت با ۱۵ تا ۲۵ درصد افزایش قیمت اعلام کرده است، گفت : رسانه ها و خود مردم نقش مهمی در نظارت بر قیمت ها در بازار دارند و می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف در فروشگاه ها اطلاع رسانی و دولت را در اجرای این طرح بزرگ اقتصادی کمک کنند.

امامی گفت : از آبان ماه ۱۴۰۰ در باره این طرح نشست هایی برگزار شد و به استان ها هم ابلاغ شد اما به دلیل اینکه زمان و نحوه اجرای این طرح قطعی نشده بود و احتمال احتکار وجود داشت و نیز به دلیل اینکه، ذخایر این کالا ها به کمتر از زمان ۴۰ روزه استاندارد در کشور رسیده بود و ممکن بود به صورت خانگی نیز مردم کالا های مورد نظر را ذخیره کنند و مشکلات و کمبود هایی در فروشگاه ها ی کشور به وجود بیاید ، فعالیت فرهنگی و رسانه ای عمومی انجام نشد.

دببیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به اینکه : تحولات جهانی ،تحولات ملی ، و انتظاراتی که از اجرای این طرح در آینده به وجود می آید در اجرای این طرح نقش مهمی دارد گفت: رسانه ها با طرح و ایده به موقع و با تبلیغ دینی و هنری می توانند با مردم گفتگو کنند .
وی با بیان اینکه : طرح هدفمندی یارانه ها و این جر احی بزرگ اقتصادی با حذف ارز ترجیحی ۴ هزارو ۲۰۰ تومانی ، ۳ مرحله دارد گفت : مرحله نخست اطلاع رسانی بدون حاشیه ، مرحله بعدی
تحلیل و تثبیت این طرح و در نهایت مرحله ترمیم این جراحی بزرگ اقتصادی که با همکاری رسانه ها و مردم باید به این مرحله برسیم هر چند از مرحله نخست، با همکاری رسانه ها و صبوری مردم گذر کردیم و این طرح وارد مرحله تحلیل و تثبیت شده است.

امامی گفت : اگر بتوانیم کانون های مانع زا را بر داریم این جراحی بزرگ اقتصادی به نفع مردم خواهد بود و تورم بیش از ۴۰ درصد موجود به اضافه ۸ درصد خواهد شد، اما اگر به هر دلیل این طرح در مرحله تحلیل و تثبیت دچار مشکل شود، تورم موجود به اضافه ۲۵ درصد خواهد شد پس بهتر است رسانه ها و مردم بر قیمت های بازار به ویژه فروشگاه ها بیشتر نظارت و در صورتی که قیمت کالا های غیر مرتبط بیش از ۱۵ تا ۲۵ درصد افزایش یافت اطلاع رسانی کنند تا از این مرحله هم با موفقیت گذر کنیم .

وی با اشاره به اینکه: کشور های تولید کننده گندم به ویژه کشور چین در حال ساخت سیلوها و انبار های بسیار بزرگ ذخیره گندم هستند که قرار است صادرات این محصول را هم قطع کنند گفت: متاسفانه سرانه دور ریز و ضایعات نان در کشور ما ۴ تا ۷ برابر دیگر کشور ها است و هدف استفاده از کارت ویژه نان افزایش قیمت نان نیست و هدف مصرف بهینه نان و کاهش دور ریز و ضایعات آن است که با این شرایط تولید گندم در کشور و احتمال قطع صادرات گندم توسط کشور های تولید کننده ، ما هم دچار کمبود این محصور مهم و ضروری (استراتژیک) می شویم.

امامی با اشاره به اینکه : از آغاز طرح هدفمندی یارانه ها تا کنون ۷۰۰ میلیون دولار هزینه شد اظهار کرد : وزارت کشاورزی برای ۲ قلم کالا نهاده های دامی و نهاده های روغنی امسال حدود ۱۰ درصد این مبلغ را برای این ۲ قلم کالا می خواهد .
این مسئول خاطر نشان کرد: متاسفانه ریشه هایی برای فساد، سیستمی وجود داشت و دارد که برای خشکاندن ریشه های فساد در این دولت ، حمایت رسانه ها و مردم نیاز است .

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب گفت: متاسفانه ماجرای عفاف و حجاب در کشور ما دچار افراط و تفریط شده است اما راهبرد سه گانه ای در این بخش داریم هر چند در گذشته تنها گشت ارشاد در این حوزه فعالیت می کردند و ما هم مخالف برخورد با متخلفان نیستیم .

وی افزود : با مشاوره ، درمان بالینی ، هوشمندانه ، هدفمند و با محبت بسیاری از فوق نا هنجاری ها ی بخش عفاف و حجاب در جامعه رفع می شود .

امامی: هماهنگی میان دستگاه های فرهنگی و ارتقا وضعیت پوشش در میان کار کنان دولت و بخش عمومی را مهم ترین راهبرد در بهبود و رفع مسئله عفاف و حجاب ا بیان کرد و گفت : باید لباس زیبا ، عفیفانه، و با توجه به طرح های سنتی و ارزان قیمت در دسترس همه ی مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به: چادر به عنوان پوشش کامل گفت مانتوهای بلند و مناسب هم پوشش خوبی است هر چند قیمت این پوشش های اجتماعی ،گران تر از مانتو های کوتاه، جلو باز و شیشه ایی است اما حوشبختانه چادر که یک کالای درجه ۴ بود به درجه یک تبدیل شد به دلیل وارداتی بودن پارچه چادری درجه یک، تعرفه آن در گمرک به ۱۰ درصد کاهش یافته است.

دبیر شورای فرهنگی کشور با بیان اینکه: کارکنان دولت باید الگو پوششی به عنوان یک شهروند در جامعه باشند. خاطر نشان کرد: بیش از ۷۵ درصد مردم کاملا قائل بر این هستند که به اصل عفاف و حجاب اعتقاد دارند که جای خوشحالی دارد اما کمتر رعایت می کنند .

امامی گفت : مسئله انفعال در تولید و علاقه برخی از مردم به استفاده از کلا های قاچاق یکی از مشکلات در زمینه لباس است که
لباس ، زببا، ساده عفیفانه و ارزان قیمت برای لباس اجتماعی ویژه آقایان و خواهران ، باید با ایجاد نمایشگاه های موقت و دائمی در دانشگاه ها و مراکز پر رفت و آمد و با همکاری شبکه های بانکی در بازار و این سرمایه جند هزار میلیاردی، با تهیه کارت های ویژه لباس قیمت لباس‌های اجتماعی و هزینه های آن را کاهش داد.
انتهای پیام /
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

🎥 استقبال گرم طبیعت از حضور مردم در روز عید فطر

همزمان با عید سعید فطر، مردم ساری پس از یک ماه روزه داری و تمرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *